Peter van Aerts

Het Oisterwijks Kamerkoor staat sinds haar oprichting in 1992 onder leiding van Peter van Aerts.

Peter van Aerts studeerde klassiek gitaar bij Hein Sanderink en koordirectie bij Cees Rotteveel aan het Fontys Conservatorium te Tilburg. Tijdens en na zijn studie volgde hij directiecursussen bij de Kurt Thomas Stichting en de koristendocentenopleiding van het SNK.

Naast het dirigeren van verschillende koren in de regio is Peter werkzaam als docent Koordirectie bij Stichting Maestro en het UCK (Utrechts Centrum voor de Kunsten), waar cursisten tot koordirigent worden opgeleid.

Verder werkt Peter als gitaardocent in Oisterwijk waar hij zijn eigen praktijk heeft (www.petervanaerts.nl).

Het Oisterwijks Kamerkoor is een speciaal koor voor mij omdat ik bij de oprichting betrokken was. In de afgelopen 25 jaar is er heel wat bereikt met een enthousiaste groep zangers/zangeressen. Het OKK heeft in haar bestaan een duidelijke plaats verworven in Oisterwijk en omgeving en mag zich verheugen in een muzikale groei die nog veel meer moois voor de toekomst belooft.